Ιδρυματικό Καταθετήριο Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας

Τύποι προσωπικότητας σύμφωνα με το μοντέλο Tri-Anthropo-Type & μαθησιακά στιλ των εκπαιδευτικών

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Παναγιωτόπουλος, Γιώργος
dc.contributor.author Λαμπρακάκη, Παναγιώτα
dc.date.accessioned 2021-06-09T07:17:05Z
dc.date.available 2021-06-09T07:17:05Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://repository.library.teimes.gr/xmlui/handle/123456789/9252
dc.description.abstract Ανακαλύπτοντας την προσωπικότητα ενός ατόμου ξεδιπλώνονται πτυχές που μπορούν να βοηθήσουν στην εις βάθος κατανόηση του τρόπου με τον οποίο το άτομο σκέπτεται, αντιδρά, συμπεριφέρεται, συνυπάρχει και επικοινωνεί με τους γύρω του. Αν και ως έννοια έχει χρησιμοποιηθεί ευρέως από πολλούς επιστημονικούς κλάδους, η εφαρμογή της στο χώρο της εκπαίδευσης παραμένει ελλιπής. Έρευνες των τελευταίων ετών καταλήγουν ότι η γνώση της προσωπικότητας αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο στην εκπαίδευση καθώς συνδέεται άμεσα με τα μαθησιακά στιλ, τα οποία αποτελούν βασική πτυχή της μάθησης. Έχει αναγνωριστεί πως όταν οι ατομικές διαφορές στα μαθησιακά στιλ λαμβάνονται υπόψη, τότε η μαθησιακή διαδικασία γίνεται πιο αποτελεσματική. Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η συσχέτιση των Τύπων προσωπικότητας βάση του νευροβιολογικού μοντέλου Tri-Anthropo-Type και των μαθησιακών στιλ σύμφωνα με το μοντέλο VAK. Για τον σκοπό αυτό αναγνωρίστηκε αρχικά ο Τύπος προσωπικότητας 155 εκπαιδευτικών με το ερωτηματολόγιο Tri-Anthropo-Type και στη συνέχεια μελετήθηκε με ημιδομημένες συνεντεύξεις το μαθησιακό στιλ έξι συμμετεχόντων, δύο από τον κάθε Τύπο. Διερευνήθηκε με τον τρόπο αυτό η σχέση ανάμεσα στους αισθητήριους τύπους μάθησης με τους τρεις Τύπους προσωπικότητας. Τα αποτελέσματα της μελέτης αποκαλύπτουν μια σημαντική συσχέτιση ανάμεσα στους τρεις Τύπους προσωπικότητας και στα τρία μαθησιακά στιλ. Ο Α Τύπος αντιστοιχεί στο οπτικό στιλ μάθησης, ο Β Τύπος στο ακουστικό στιλ μάθησης και ο Γ Τύπος στο κιναισθητικό στιλ μάθησης. Αναδεικνύεται λοιπόν ο Τύπος προσωπικότητας ως ένας ισχυρός παράγοντας για την αναγνώριση του μαθησιακού στιλ του ατόμου. Ως εκ τούτου, ο εκπαιδευτικός ως ενήλικας εκπαιδευόμενος στα πλαίσια της δια βίου μάθησης, αλλά και ο ίδιος ως εκπαιδευτής, οφείλει να λαμβάνει υπόψιν του την προσωπικότητα και τις ατομικές μαθησιακές προτιμήσεις, ως παράγοντες κλειδιά για τον κατάλληλο διδακτικό σχεδιασμό, την κάλυψη των πραγματικών μαθησιακών αναγκών και τη συμβολή τους σε μια αποτελεσματικότερη μάθηση. el
dc.language.iso el_GR el
dc.publisher Πανεπιστήμιο Πάτρας el
dc.subject Προσωπικότητα el
dc.subject Μοντέλο Tri-Anthropo-Type el
dc.subject Μοντέλο VAK el
dc.title Τύποι προσωπικότητας σύμφωνα με το μοντέλο Tri-Anthropo-Type & μαθησιακά στιλ των εκπαιδευτικών el
dc.title.alternative Types of personality according to the Tri – Anthropo- Type Model and teachers’ learning styles el
dc.type Μεταπτυχιακή Εργασία el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναζήτηση στο Καταθετήριο


Σύνθετη αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο λογαριασμός μου