Ιδρυματικό Καταθετήριο Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας

“ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΜΕΛΕΤΗΣ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ ΟΔΩΝ”

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor ΓΕΩΡΓΟΥΛΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ
dc.contributor.author ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
dc.date.accessioned 2025-01-03T10:15:41Z
dc.date.available 2025-01-03T10:15:41Z
dc.date.issued 2024-09
dc.identifier.uri http://repository.library.teimes.gr/xmlui/handle/123456789/10932
dc.description.abstract Στην παρούσα πτυχιακή εργασία μελετώνται οι προδιαγραφές της μελέτης ορατότητας οδών με απώτερο στόχο την ασφαλή λειτουργία των οδών. Αρχικά γίνεται μια αναλυτική παρουσίαση των γενικών στοιχείων σχεδιασμού οδών, δηλαδή των ταχυτήτων, της οριζοντιογραφίας, της μηκοτομής, της διατομής και του μήκους ορατότητας, το οποίο αποτελεί και το κύριο αντικείμενο μελέτης. Το μήκος ορατότητας αποτελεί σημαντικό στοιχείο για τον γεωμετρικό σχεδιασμό οδών και ορίζεται από το τμήμα της οδού που εκτίθεται στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Η δυνατότητα των οδηγών να έχουν ορατότητα και να μπορούν να αντιληφθούν ένα εμπόδιο ή μια ενδεχόμενη σύγκρουση οχημάτων είναι ιδιαίτερα σημαντική για την ασφαλή λειτουργία των οδών. Η ασφάλεια της κυκλοφορίας και η ποιότητα της κυκλοφοριακής ροής απαιτούν την ύπαρξη επαρκών μηκών ορατότητας, προκειμένου να είναι δυνατή η έγκαιρη ακινητοποίηση ενός οχήματος (απαιτούμενο μήκος ορατότητας για στάση), η ασφαλής προσπέραση (απαιτούμενο μήκος ορατότητας για προσπέραση), η έγκαιρη ακινητοποίηση προς αποφυγή σύγκρουσης (απαιτούμενο μήκος ορατότητας για συνάντηση), καθώς και η ασφαλής εξέλιξη της απόφασης του οδηγού για αλλαγή πορείας (μήκος ορατότητας για απόφαση). Βάσει της παρούσας συγκριτικής αξιολόγησης, κατά το σχεδιασμό οδών, είναι κρίσιμο να εφαρμόζουμε τις αρχές τόσο των ΟΜΟΕ-Χ όσο και της AASHTO, προσαρμόζοντας τις απαιτήσεις μήκους ορατότητας ανάλογα με την ταχύτητα σχεδιασμού, τις τοπικές γεωγραφικές συνθήκες και τη λειτουργία του δρόμου. Προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στην εξασφάλιση της ασφαλούς κυκλοφορίας των οχημάτων, προσφέροντας επαρκή μήκη ορατότητας και μειώνοντας τους κινδύνους από ξαφνικές αποφάσεις ή εμπόδια. Ανάλογα με τον Κανονισμό που ακολουθείται, υπάρχουν διαφορετικές απαιτήσεις για την ορατότητα. Στην παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματοποιείται συγκριτική αξιολόγηση των μηκών ορατότητας σύμφωνα με διάφορους Κανονισμούς, προκειμένου να διερευνηθούν οι μεταξύ τους διαφορές. Σκοπός της εν λόγω εργασίας είναι η σύγκριση των κατηγοριών μήκους ορατότητας – για στάση, απόφαση, συνάντηση και προσπέραση – η οποία, όπως αποδείχθηκε, αποκαλύπτει σαφή τάση στην αύξηση της απαιτούμενης απόστασης ανάλογα με την πολυπλοκότητα της κατάστασης Abstract In this thesis, the specifications of the road visibility study are examined with the ultimate goal of ensuring the safe operation of roads. Initially, a detailed presentation is made of the general elements of road design, namely speeds, horizontal alignment, longitudinal profile, cross-sections, and sight distance, which is the main subject of this study. Sight distance is a significant element in geometric road design and is defined by the section of the road exposed to the driver’s field of vision. The ability of drivers to have visibility and perceive an obstacle or a potential vehicle collision is particularly important for the safe operation of roads. Traffic safety and the quality of traffic flow require sufficient sight distances to ensure that a vehicle can be stopped in time (required stopping sight distance), a safe overtaking maneuver can be made (required passing sight distance), timely stopping to avoid a collision (required meeting sight distance), and the safe execution of a driver’s decision to change direction (decision sight distance). Based on this comparative evaluation, when designing roads, it is critical to apply the principles of both the Greek Road Design Guidelines (ΟΜΟΕ-Χ) and AASHTO, adjusting the sight distance requirements according to design speed, local geographical conditions, and the road’s function. Priority must be given to ensuring the safe movement of vehicles by providing adequate sight distances and reducing the risks from sudden decisions or obstacles. Depending on the regulation followed, there are different requirements for sight distance. In this thesis, a comparative evaluation of sight distances is carried out according to various regulations in order to investigate their differences. The purpose of this study is to compare the categories of sight distances—stopping, decision, meeting, and passing—which, as demonstrated, reveal a clear trend of increasing required distance depending on the complexity of the situation el
dc.publisher ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ el
dc.title “ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΜΕΛΕΤΗΣ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ ΟΔΩΝ” el
dc.type Πτυχιακή Εργασία el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναζήτηση στο Καταθετήριο


Σύνθετη αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο λογαριασμός μου