Ιδρυματικό Καταθετήριο DSpace

Οργάνωση και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και στη Μεγάλη Βρετανία. Μια συγκριτική μελέτη

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Γεωργιάδου, Νίκη
dc.contributor.author Παπαχρυσανθάκη, Σοφία
dc.date.accessioned 2022-02-11T08:15:21Z
dc.date.available 2022-02-11T08:15:21Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://repository.library.teimes.gr/xmlui/handle/123456789/9977
dc.description.abstract Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται τα εκπαιδευτικά συστήματα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα και στη Μεγάλη Βρετανία. Η Ελλάδα και η Μεγάλη Βρετανία είναι δύο ευρωπαϊκές χώρες με διαφορετική ιστορία, γλώσσα και κουλτούρα. Ως εκ τούτου η εκπαίδευση των δύο χωρών διαφέρει τόσο σε επίπεδο οργάνωσης όσο και σε επίπεδο διοίκησης και λειτουργίας. Τόσο στην Ευρώπη όσο και στον διεθνή χώρο η εκπαίδευση διαμορφώνεται ανάλογα με το κοινωνικό, ιστορικό , οικονομικό και πολιτικό υπόβαθρο της κάθε χώρας. Η εκπαιδευτική και παιδαγωγική φιλοσοφία και πολιτική χαρακτηρίζει τον τρόπο οργάνωσης και διοίκησης ενός εκπαιδευτικού συστήματος. Είναι σημαντικό επομένως να επισημανθούν οι διαφορές και οι ομοιότητες των δύο εκπαιδευτικών συστημάτων, ποιες είναι οι επιπτώσεις του κάθε συστήματος στην εκπαιδευτική πορεία κάθε χώρας και πως θα μπορούσε να βελτιωθεί το υπάρχον εκπαιδευτικό σύστημα. Το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται ως συγκεντρωτικό, ενώ στη Μεγάλη Βρετανία είναι αποκεντρωτικό. Σκοπός της εργασίας είναι να αναλύσει τα δύο εκπαιδευτικά συστήματα όσον αφορά την οργάνωση και λειτουργία τους, όπως επίσης την πολιτική που ακολουθούν οι δύο χώρες στον τρόπο διοίκησης της εκπαίδευσης και να τονιστεί η ανάγκη βελτίωσης της εκπαιδευτικής πολιτικής. Ο συγκεντρωτισμός που διέπει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δυσχεραίνει το έργο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η απουσία αυτονομίας και ευελιξίας δεν επιτρέπει την ανάληψη πρωτοβουλιών από μέρους των εκπαιδευτικών μονάδων, σε αντίθεση με το αποκεντρωτικό αγγλικό εκπαιδευτικό σύστημα όπου η λειτουργία των σχολικών μονάδων δεν προσδιορίζεται από την κεντρική εξουσία. Οι τοπικές αρχές και τα σχολεία έχουν την ευχέρεια αυτονομίας και λήψης αποφάσεων και πρωτοβουλιών. el
dc.language.iso el_GR el
dc.publisher Πανεπιστήμιο Πάτρας el
dc.subject Πρωτοβάθµια εκπαίδευση el
dc.subject Νομοθεσία el
dc.subject Εκπαιδευτικό σύστημα el
dc.title Οργάνωση και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα και στη Μεγάλη Βρετανία. Μια συγκριτική μελέτη el
dc.title.alternative Organization and function of Primary Education in Greece and Great Britain. A comparative study el
dc.type Μεταπτυχιακή Εργασία el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής