Ιδρυματικό Καταθετήριο Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας

Διαδικτυακή εφαρμογή πρότασης γνωστικών βοηθημάτων καθημερινής ζωής.

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Γεργοπούλου, Σταυρούλα
dc.contributor.author Καλύβα, Δήμητρα
dc.contributor.author Καραντζάλη, Βασιλική
dc.contributor.author Κατρή, Μαρία
dc.date.accessioned 2020-08-24T09:24:05Z
dc.date.available 2020-08-24T09:24:05Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://repository.library.teimes.gr/xmlui/handle/123456789/8380
dc.description.abstract Εισαγωγή: Εκτελεστική λειτουργία ορίζεται η ικανότητα που διαθέτει μόνο ο άνθρωπος και η οποία επιτρέπει σε ένα άτομο να σχεδιάζει, να εκτελεί και να ελέγχει την εξέλιξη μιας σειράς πράξεων που αποσκοπούν στην εκπλήρωση ενός στόχου (Filley 2000). Η ποιότητα ζωής έχει οριστεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ως η αντίληψη του ατόμου για τη θέση του στη ζωή, στο πλαίσιο του πολιτισμού και των συστημάτων αξίας στα οποία ζει και σε σχέση με τους στόχους, τις προσδοκίες, τα κριτήρια και τις ανησυχίες του. Οι εκτελεστικές λειτουργίες είναι σημαντικές για κάθε τομέα της ζωής και συνεπώς παίζουν σημαντικό ρόλο και στην ποιότητα της ζωής ενός ανθρώπου. Έχει αποδειχθεί ότι αλλαγές στις εκτελεστικές ικανότητες ενός ατόμου οδηγούν και σε αλλαγή στην ποιότητα ζωής του. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η δημιουργία μίας ιστοσελίδας συστάσεων που θα παρέχει συμβουλές σε φροντιστές πληθυσμού με γνωστική έκπτωση, έτσι ώστε να οδηγήσει σε βελτίωση της ποιότητας ζωής τους. Ένας δευτερεύων στόχος είναι η διερεύνηση του βαθμού χρησιμότητας και εφαρμογής, που θα έχει αυτή η ιστοσελίδα μέσω μίας πιλοτικής έρευνας. Μεθοδολογία: Για το σκοπό της έρευνας, όπως αναφέρθηκε, δημιουργήθηκε μία ιστοσελίδα παροχής συμβουλών σε φροντιστές ατόμων με γνωστική έκπτωση, που καλύπτει πιθανά σενάρια και καταστάσεις της ρουτίνας των ατόμων αυτών. Πιο συγκεκριμένα, περιλαμβάνονται καταστάσεις εντός σπιτιού (Α), εκτός σπιτιού (Β), καθώς και θέματα ασφάλειας και επικοινωνίας (Γ). Αφού οι επισκέπτες συμπλήρωσαν την ιστοσελίδα και διάβασαν τις συμβουλές που τους δόθηκαν, απάντησαν ένα ερωτηματολόγιο για τη χρησιμότητα και τη γενική πληρότητα του ιστότοπου. Το ερωτηματολόγιο παραχωρήθηκε μέσω διαδικτύου και συγκεκριμένα μέσω της πλατφόρμας Google Forms. Το ερωτηματολόγιο αυτό περιείχε δεκατρείς ερωτήσεις και απαντήθηκε από ένα δείγμα δεκατριών φροντιστών, ηλικίας 30-60, εκ των οποίων οι δέκα ήταν τυπικοί ενώ οι υπόλοιποι τρεις άτυποι. Η ανάλυση των ποσοτικών δεδομένων έγινε μέσω του Microsoft Office Excel (2019) και του προγράμματος στατιστικής ανάλυσης SPSS (v.23). Αποτελέσματα: Με βάση την επεξεργασία των δεδομένων προκύπτει ότι το 84,6% των φροντιστών θεώρησε τις ερωτήσεις της ιστοσελίδας ως πλήρως κατανοητές, ενώ το 61,5% θεώρησε επαρκείς τις κατηγορίες. Ακόμη, το 76,9% των φροντιστών θεώρησε πλήρεις τις ερωτήσεις που υπάρχουν σε κάθε κατηγορία και το 84,6% θεώρησε τη δημιουργία μιας τέτοιας συμβουλευτικής ιστοσελίδας ως πολύ χρήσιμη. Όσον αφορά την εφαρμογή των προτεινόμενων συμβουλών, το 46,2% θεώρησε ότι μπορεί να υπάρξει πλήρης εφαρμογή. Επιχειρήθηκε να βρεθεί αν υπάρχει συνάφεια μεταξύ ηλικίας και εφαρμογής, ηλικίας και χρησιμότητας, καθώς και τύπου φροντιστή και εφαρμογής και τύπου φροντιστή και χρησιμότητας, αλλά δεν υπήρχε στατιστικώς σημαντική διαφορά. Συμπεράσματα: Μετά την ανάλυση των αποτελεσμάτων, προκύπτει ότι το 84,6% των φροντιστών θεώρησε πολύ χρήσιμες τις προτεινόμενες συμβουλές, ενώ το 77% των φροντιστών εύκολα εφαρμόσιμες. Συνεπώς, μπορεί να ειπωθεί ότι μία τέτοια ιστοσελίδα μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της ποιότητας ζωής των φροντιστών. el
dc.language.iso el_GR el
dc.publisher Πανεπιστήμιο Πατρών el
dc.subject Εκτελεστικές λειτουργίες el
dc.subject Ποιότητα ζωής el
dc.subject Τυπικός/ άτυπος φροντιστής el
dc.subject Συμβουλευτική ιστοσελίδα el
dc.title Διαδικτυακή εφαρμογή πρότασης γνωστικών βοηθημάτων καθημερινής ζωής. el
dc.type Πτυχιακή Εργασία el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναζήτηση στο Καταθετήριο


Σύνθετη αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο λογαριασμός μου