dc.description.abstract |
Το διαδίκτυο και οι νέες τεχνολογίες γενικότερα παίζουν σήμερα τεράστιο ρόλο στη σύγχρονη ζωή, όμως τα οφέλη του κρύβουν πολλούς κινδύνους. Ενώ πολλοί από μας το χρησιμοποιούμε για να πληρώσουμε τους λογαριασμούς μας, να ψωνίσουμε και να στείλουμε ηλεκτρονική αλληλογραφία, υπάρχει ένα μικρό ποσοστό του πληθυσμού που δυσκολεύονται να ελέγξουν τον χρόνο που περνάνε στο σε αυτό, σε σημείο να διαταράσσουν τις καθημερινές τους δραστηριότητές .
Η χρήση του διαδικτύου στο σχολείο και στην κοινωνία έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια. Παρότι η ακαδημαϊκή χρήση του διαδικτύου προορίζεται κυρίως για τη μάθηση και την έρευνα, το διαδίκτυο έχει γίνει επίσης ένα σημαντικό μέρος της φοιτητικής ζωής. Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, έχουν παρατηρηθεί περιπτώσεις υπερβολικής απασχόλησης με το διαδίκτυο σε διάφορα πανεπιστήμια. Οι εκπαιδευτικοί έχουν παρατηρήσει ότι όλο και λιγότεροι μαθητές είναι συνεπείς στα μαθήματά τους. Επίσης, έχει έρθει στην προσοχή κάποιων διευθυντών των σχολικών ιδρυμάτων πως ορισμένοι μαθητές παίρνουν μικρούς βαθμούς επειδή ξοδεύουν πάρα πολύ χρόνο στο διαδίκτυο, αντί για το διάβασμά τους. Με βάση αυτές τις παρατηρήσεις, εξετάζουμε γιατί το διαδίκτυο και οι νέες τεχνολογίες γενικότερα απορροφούν μαθητές τόσο πεισματικά, και τους οδηγούν σε νέα πρότυπα συμπεριφοράς, μέχρι και στο σημείο να μιλάμε για εθισμό.
Στο πρώτο κεφάλαιο θα δούμε τι ακριβώς σημαίνει κατάχρηση των νέων τεχνολογιών και ποιος ο προσδιορισμός της έννοιας “εθισμός στο διαδίκτυο” ως ένα νέο κλινικό φαινόμενο. Επίσης το πως και γιατί μπορεί κάποιος να εθιστεί στις νέες τεχνολογίες. Επίσης παρουσιάζεται βιβλιογραφική επισκόπηση σχετικών ερευνών και εργασιών ως προς τον εθισμό των παιδιών στις νέες τεχνολογίες ώστε να πάρουμε κάποια δείγματα και συμπεράσματα από τα αποτελέσματα τους.
Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται διάφορες μελέτες που έγιναν ανά τον κόσμο σχετικά με τον εθισμό των παιδιών – μαθητών στο διαδίκτυο, ενώ στο τρίτο μέρος παρουσιάζονται οι ημιδομημένες συνεντεύξεις που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια της παρούσας εργασίας. Στο τέταρτο και τελευταίο μέρος αποτυπώνονται τα τελικά συμπεράσματα και οι προτάσεις που προκύπτουν από το σύνολο της μελέτης μας |
el |