Ιδρυματικό Καταθετήριο Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας

Συγκριτική μελέτη των ικανοτήτων γραφής κειμένου παιδιών με και χωρίς δυσλεξία δευτέρας έως πέμπτης δημοτικού

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Μπέσσας, Ανδρέας
dc.contributor.author Κούη, Ευαγγελία- Παναγιώτα
dc.date.accessioned 2017-01-16T07:23:46Z
dc.date.available 2017-01-16T07:23:46Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://repository.library.teimes.gr/xmlui/handle/123456789/4339
dc.description.abstract ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η ακαδημαϊκή επιτυχία αποτελεί μία από τις σημαντικότερες επιδιώξεις κάθε μαθητή από τη στιγμή της εισόδου του στο σχολείο. Δε συμβαίνει όμως το ίδιο με τα παιδιά που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Ο όρος μαθησιακές δυσκολίες είναι γενικός και χρησιμοποιείται για να χαρακτηρίσει τις όποιες δυσκολίες μάθησης ανεξάρτητη από τις αιτίες. Σκοπός αυτής της έρευνας είναι να συγκρίνει το γραπτό λόγο των παιδιών με δυσλεξία και των παιδιών χωρίς δυσλεξία. Γι’ αυτό το σκοπό χορηγήθηκε ένα τεστ αξιολόγησης σε 40 παιδιά από Β΄-Ε΄ δημοτικού. Τα 20 από αυτά τα παιδιά ήταν παιδιά με δυσλεξία διαγνωσμένα από τα ΚΕΔΔΥ και τα υπόλοιπα 20 παιδιά ήταν παιδιά χωρίς δυσλεξία τυχαίας επιλογής. Τα παιδιά εξετάστηκαν στην αντιγραφή, στον καθ’ υπαγόρευση λόγο και τέλος δόθηκε ένα θέμα για να εξεταστεί ο αυθόρμητος λόγος γραφής τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα παιδιά με και χωρίς δυσλεξία δε διέφεραν ως προς την αντιγραφή τους. Στον καθ’ υπαγόρευση λόγο βρέθηκε στατιστικά σημαντική διαφορά ως προς την καταληκτική και θεματική τους ορθογραφία των ουσιαστικών και οριακά ως προς τα φωνολογικά λάθη. Στον αυθόρμητο λόγο τους και πάλι βρέθηκε στατιστικά μεγάλη διαφορά ως προς την καταληκτική και θεματική ορθογραφία των ουσιαστικών, την καταληκτική ορθογραφία των ρημάτων, τα φωνολογικά λάθη καθώς και τη χρήση κεφαλαίου γράμματος στην αρχή της πρότασης. el
dc.language.iso el_GR el
dc.publisher ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας el
dc.subject Δυσλεξία el
dc.subject Γραπτός λόγος el
dc.subject Μαθησιακές δυσκολίες el
dc.title Συγκριτική μελέτη των ικανοτήτων γραφής κειμένου παιδιών με και χωρίς δυσλεξία δευτέρας έως πέμπτης δημοτικού el
dc.title.alternative A comparative study of text writing skills of children with and without dyslexia from second to fifth grade el
dc.type Πτυχιακή Εργασία el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναζήτηση στο Καταθετήριο


Σύνθετη αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο λογαριασμός μου