Επιτομή:
Σκοπός της παρούσης διπλωματικής εργασίας αποτελεί η μελέτη της επαυξημένης 
πραγματικότητας (AR) στην εμπειρία ηλεκτρονικών αγορών. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάζεται η 
χρήσης της καθώς και οι διαφορές της σε σχέση με την εικονική πραγματικότητα (VR). 
Παράλληλα αναλύεται η ιστορική εξέλιξή της και οι διαφορές μεταξύ AR και VR. Στο ηλεκτρονικό 
εμπόριο, η AR χρησιμοποιείται για προεπισκόπηση προϊόντων, εικονική δοκιμή, και παροχή 
επιπλέον πληροφοριών, ενώ η VR για εικονικά καταστήματα, εικονικές περιηγήσεις σε ακίνητα 
και εικονικούς βοηθούς αγορών.
Οι επιχειρήσεις επωφελούνται από τη βελτιωμένη εμπειρία αγορών, τη μείωση κόστους, την 
αύξηση πωλήσεων, τη διεύρυνση αγοράς, το αποτελεσματικό μάρκετινγκ, και την τεχνική 
υποστήριξη. Οι καταναλωτές απολαμβάνουν μια ρεαλιστική εμπειρία αγορών, μειωμένο κίνδυνο 
λάθος αγορών, ευκολία, περισσότερες πληροφορίες, εξατομικευμένη εμπειρία, διασκέδαση, και 
εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων.
Παρόλα αυτά, υπάρχουν και προκλήσεις, όπως οι τεχνικές δυσκολίες, η αποδοχή από τους 
καταναλωτές, η απαιτούμενη εξειδίκευση, και ο κόστος του εξοπλισμού VR. Επίσης, η 
διαδραστικότητα σε VR περιβάλλοντα μπορεί να είναι περιορισμένη. Τέλος, η ενσωμάτωση της AR 
θεωρείται ευκολότερη και φθηνότερη σε σύγκριση με την VR. Παρά τις προκλήσεις, οι τεχνολογίες 
αυτές έχουν τη δυνατότητα να μεταμορφώσουν το ηλεκτρονικό εμπόριο
Abstract
The purpose of this dissertation is the study of the Augmented Reality (AR) in the online shopping 
experience. In this context, its use is presented as well as its differences in relation to virtual reality 
(VR). At the same time, its historical development and the differences between AR and VR are 
analyzed. In e-commerce, AR is used for product previews, virtual testing, and providing additional 
information, while VR for virtual stores, virtual property tours, and virtual shopping assistants.
Businesses benefit from the improved shopping experience, cost reduction, increased sales, market 
expansion, effective marketing, and technical support. Consumers enjoy a realistic shopping 
experience, reduced risk of wrong purchases, convenience, more information, a personalized 
experience, fun and time and money savings.
However, there are also challenges, such as technical difficulties, consumer acceptance, the 
required expertise, and the cost of VR equipment. Also, interactivity in VR environments can be 
limited. Finally, AR is considered easier and cheaper to integrate compared to VR. Despite the 
challenges, these technologies have the potential to transform e-commerce.