Επιτομή:
Τα εύκαμπτα οδοστρώματα όπως όλοι γνωρίζουμε είναι ένα από τα βασικότερα
κατασκευαστικά επιτεύγματα του ανθρώπου. Αποτελούνται από διάφορα στρώματα
τα οποία έχουν στόχο την ασφαλή και ομαλή ροή των οχημάτων. Έπειτα από
δεκαετίες η τεχνολογία αρχίζει να ενσωματώνεται σταδιακά στα οχήματα με σκοπό
την αύξηση ασφάλειας των επιβατών. Με τον σκοπό αυτόν έχουν ξεκινήσει μελέτες
οι οποίες αφορούν στην αυτοματοποίηση των οχημάτων η οποία θα
πραγματοποιηθεί σταδιακά. Στις μέρες μας η πλειοψηφία των οχημάτων είναι μη
αυτόνομα. Ένας από τους σημαντικούς παράγοντες για τα οδοστρώματα είναι η
περιπλάνηση την οποία έχουν τα οχήματα μέσα στην λωρίδα. Αυτό έχει μεγάλο
αντίκτυπο άμεσα στο οδόστρωμα. Κάθε όχημα έχει διαφορετική θέση στο
οδόστρωμα, και αυτό συμβαίνει λόγω του οδηγού. Όταν τα αυτόνομα οχήματα
εισέλθουν στην κυκλοφορία θα έχουν την δυνατότητα να μην έχουν περιπλάνηση
μέσα στην λωρίδα, κατά επέκταση το κάθε όχημα ανάλογα την κατανομή του θα
περνάει από το ίδιο σημείο. Με την βοήθεια της μεθόδου MEPDG, έγινε μια
ερευνητική διαδικασία σε δύο τυπικές διατομές οι οποίες βρίσκονται στον ελλαδικό
χώρο και θα διαπιστώσουμε εάν τα αυτόνομα οχήματα θα φέρουν πιο νωρίς το
οδόστρωμα σε αστοχία λόγω αλιγατορικών ρηγματώσεων ή κόπωσης.
ABSTRACT
Flexible pavements, as we all know, are one of the fundamental engineering
achievements of humanity. They consist of various layers aimed at ensuring the safe
and smooth flow of vehicles. After decades, technology is gradually being integrated
into vehicles to enhance passenger safety. For this purpose, studies have begun
concerning the autonomous of vehicles, which will be implemented gradually.
Nowadays, the majority of vehicles are non-autonomous. One of the significant factors
for pavements is the wandering behavior of vehicles within the line. This has
considerable direct impact on the pavement. Each vehicle occupies a different position
on the pavement, and this is due to the driver. When autonomous vehicles enter
traffic, they will have the ability to avoid wandering within the lane, meaning that each
vehicle will pass through the same point depending on this distribution. With the help
of the MEPDG method, a research process was conducted on two typical sections
located in Greece to determine whether autonomous vehicles will lead to earlier due
to alligator cracking or fatigue