Ιδρυματικό Καταθετήριο Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας

Η Ηχολαλία ως μέσο επικοινωνίας στον Αυτισμό (Μελέτη Περίπτωσης)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Παπακυρίτσης, Ιωάννης
dc.contributor.author Μητροσύλη Μπούνα, Ελένη
dc.contributor.author Τζιγκουνάκη, Στυλιανή
dc.contributor.author Σιούλα, Κωνσταντίνα
dc.date.accessioned 2022-07-11T08:22:35Z
dc.date.available 2022-07-11T08:22:35Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://repository.library.teimes.gr/xmlui/handle/123456789/10426
dc.description.abstract Η παρούσα έρευνα, με τίτλο ‘Η ηχολαλία ως μέσο επικοινωνίας στον αυτισμό’ αφορά τη μελέτη περίπτωσης, ενός παιδιού, που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού και ηχολαλεί, δηλαδή επαναλαμβάνει λόγια των συνομιλητών του ή και δικά του. Η ηχολαλία στον αυτισμό μπορεί να έχει και θετικές και αρνητικές επιπτώσεις. Μερικοί θεωρούν πως η ηχολαλία είναι μια μοναδική μορφή ομιλίας και για ένα παιδί με ΔΑΦ μπορεί να είναι ένας από τους πρώτους τρόπους με τους οποίους χρησιμοποιεί την ομιλία για να επικοινωνήσει. Έτσι, ενώ μπορεί να περιγραφεί ως σύμπτωμα αυτισμού, μπορεί επίσης να είναι ένα εξαιρετικό σημείο για έναν γονέα ή έναν λογοθεραπευτή να αρχίσει να εργάζεται με το παιδί. Από την άλλη πλευρά, σε ορισμένες περιπτώσεις, η ηχολαλία δεν έχει πραγματικά κανένα επικοινωνιακό νόημα καθώς μπορεί απλά να χρησιμοποιείται ως μέσο εφησυχασμού όπως οι στερεότυπες κινήσεις με τα χέρια για παράδειγμα. Η παρούσα μελέτη περίπτωσης εστιάζει στην πρώτη άποψη, στη λειτουργική χρήση της ηχολαλίας από παιδιά με ΔΑΦ, ως μορφή έκφρασης και επικοινωνίας. Στη λειτουργική ηχολαλία, μπορεί το παιδί να επαναλαμβάνει λέξεις, φράσεις κλπ., αλλά αυτή τη φορά τις χρησιμοποιεί με λειτουργικό (κατανοητό) τρόπο. Πιο συγκεκριμένα, πήραμε δείγμα αυθόρμητης ομιλίας, ενός παιδιού με αυτισμό, το οποίο το αναλύσαμε σε 2 διαφορετικές συνθήκες. Η πρώτη συνθήκη είναι με α) κατά την αλληλεπίδραση του παιδιού με τη σχολική συνοδό την ώρα του μαθήματος, διαλλείματος, κενού ή κάποιας δραστηριότητας (π.χ. ζωγραφική) και η δεύτερη συνθήκη β) κατά την αλληλεπίδραση του παιδιού με συμμαθητές την ώρα του διαλλείματος, της γυμναστικής ή κενού. Στόχος λοιπόν, της παρούσας έρευνας είναι να αποδείξουμε, ότι η ηχολαλία μπορεί να είναι λειτουργική και να βοηθάει στην επικοινωνία ενός παιδιού, τόσο με έναν ενήλικα, που γνωρίζει ότι το παιδί ηχολαλεί, όσο και με συνομηλίκους του, οι οποίοι αντιδρούν πιο αυθόρμητα στην ηχολαλία του παιδιού. el
dc.language.iso el_GR el
dc.publisher Πανεπιστήμιο Πάτρας el
dc.subject Αυτισμός el
dc.subject Ηχολαλία el
dc.subject Επικοινωνία el
dc.title Η Ηχολαλία ως μέσο επικοινωνίας στον Αυτισμό (Μελέτη Περίπτωσης) el
dc.title.alternative Echolalia as a mean of communication in autism el
dc.type Πτυχιακή Εργασία el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναζήτηση στο Καταθετήριο


Σύνθετη αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο λογαριασμός μου