Ιδρυματικό Καταθετήριο DSpace

Σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικής πολυμεσικής εφαρμογής για ενήλικες με χρήση του Adobe Captivate και ο ρόλος του παιχνιδιού στην εκπαίδευση ενηλίκων

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor ΚΟΥΤΡΑΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
dc.contributor.author ΜΠΡΑΒΟΥ, ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ (2762)
dc.date.accessioned 2022-05-16T08:56:41Z
dc.date.available 2022-05-16T08:56:41Z
dc.date.issued 2022-05
dc.identifier.uri http://repository.library.teimes.gr/xmlui/handle/123456789/10251
dc.description.abstract Η παρούσα εργασία αφορά στη μελέτη βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της χρήσης πολυμεσικών εφαρμογών αλλά και του ρόλου του παιχνιδιού στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Οι ενήλικες εκπαιδευόμενοι αντιμετωπίζουν εμπόδια στη μάθηση που μπορεί να ξεπεραστούν με ενεργή συμμετοχή στη διαμόρφωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες τους και να επιτυγχάνονται άμεσα ή έμμεσα οι στόχοι που έχουν θέσει οι ίδιοι. Τα εσωτερικά εμπόδια των ενήλικων εκπαιδευόμενων αίρονται όταν αισθάνονται «ασφαλείς» και «ελεύθεροι» να επιλέξουν τον χρόνο όσο και τον τρόπο μέσω του οποίου θα προσεγγίσουν τη γνώση. Στο πλαίσιο της διπλωματικής εργασίας εξετάστηκαν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι ενήλικες εκπαιδευόμενοι, ο ρόλος του παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία και υλοποιήθηκαν δύο πολυμεσικές εφαρμογές που αφορούν σε διαφορετικά γνωστικά πεδία και παρέχουν τη δυνατότητα προσέγγισης της γνώσης με παιγνιώδη τρόπο ώστε η μαθησιακή διαδικασία να γίνει πιο ελκυστική, αποδοτική και ευχάριστη. Η πρώτη εφαρμογή που υλοποιήθηκε μέσω του Adobe Captivate αφορά στη βελτίωση των διατροφικών συνηθειών ενήλικων εκπαιδευόμενων που παρέχει τόσο τις απαραίτητες γνώσεις και πηγές στο πεδίο, όσο και ποικίλα εκπαιδευτικά εργαλεία και κυρίως παιχνίδια, μέσω των οποίων οι ενήλικες μυούνται στην υγιεινή διατροφή, ενώ παράλληλα διασκεδάζουν μαθαίνοντας με τα ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια που παρέχει η εφαρμογή. Επιπρόσθετα, δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να αυτοαξιολογηθούν και να αποτιμήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Αναφορικά με την εφαρμογή αυτή, προτείνουμε την ένταξή της είτε σε κάποιο σεμινάριο για ενήλικες, είτε στους γραμματισμούς του Β΄ κύκλου σπουδών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Η δεύτερη εφαρμογή που επίσης υλοποιήθηκε μέσω του Adobe Captivate αφορά στην εκμάθηση και ορθή χρήση των περιφραστικών ρημάτων από ενήλικες και περιλαμβάνει τόσο το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό όσο και ποικίλα παιχνίδια μέσω των οποίων επιτυγχάνεται η εκμάθησή τους. Η προσέγγιση έγινε μέσω μιας ψηφιακής εφαρμογής που προσφέρει τη δυνατότητα εκμάθησης των περιφραστικών ρημάτων μέσω παιχνιδιών, σταυρόλεξων και ποικίλων άλλων εκπαιδευτικών εργαλείων. Επιπλέον, η εφαρμογή παρέχει τη δυνατότητα της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευόμενου. Προτείνουμε την ένταξη της εφαρμογής σε σεμινάρια που Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Εκπαιδευτικής Πολυμεσικής Εφαρμογής για Ενήλικες με χρήση του Adobe Captivate και ο Ρόλος του Παιχνιδιού στην Εκπαίδευση Ενηλίκων 4 απευθύνονται σε ενήλικες εκπαιδευόμενους είτε στο γραμματισμό της Αγγλικής γλώσσας του Β΄ κύκλου σπουδών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Οι δύο παραπάνω ψηφιακές εφαρμογές αποτελούν πολυμεσικά εκπαιδευτικά εργαλεία μέσω των οποίων οι ενήλικες εκπαιδευόμενοι μαθαίνουν, βελτιώνουν τις δεξιότητές τους στις Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών, διασκεδάζουν, αυτοαξιολογούνται ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο τις γνώσεις τους, την κριτική τους σκέψη και την αυτοπεποίθησή τους σε δύο διαφορετικά πεδία γνώσεων. el
dc.language.iso el_GR el
dc.publisher ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ el
dc.title Σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικής πολυμεσικής εφαρμογής για ενήλικες με χρήση του Adobe Captivate και ο ρόλος του παιχνιδιού στην εκπαίδευση ενηλίκων el
dc.type Πτυχιακή Εργασία el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής