Ιδρυματικό Καταθετήριο Τ.Ε.Ι. Δυτικής Ελλάδας

Αξιολόγηση Πληροφοριακού Συστήματος Μετανάστευσης στην Ελλάδα

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Γιωτόπουλος, Κωνσταντίνος
dc.contributor.author Γραικούση, Χρυσάνθη
dc.date.accessioned 2022-03-08T08:01:06Z
dc.date.available 2022-03-08T08:01:06Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://repository.library.teimes.gr/xmlui/handle/123456789/10076
dc.description.abstract Η αξιοποίηση των ΤΠΕ αποτελεί θεμελιώδες εργαλείο στον Δημόσιο Τομέα καθώς συμβάλλουν καθοριστικά στην αποτελεσματικότερη και ποιοτικότερη προσφορά δημόσιας υπηρεσίας προς τον πολίτη. Τα Πληροφοριακά Συστήματα στην Δημόσια Διοίκηση, κατακτούν ολοένα και περισσότερο έδαφος στην ατζέντα της κυβερνητικής πολιτικής όλων των ανεπτυγμένων χωρών, αφού η ηλεκτρονική διακυβέρνηση εμφανίζεται να ηγείται του ψηφιακού εκσυγχρονισμού των χωρών. Στην Ελλάδα, ο Ψηφιακός μετασχηματισμός του Δημοσίου παρουσιάζει άλμα βελτίωσης καθώς η πανδημία Covid-19, έδωσε στην Δημόσια Διοίκηση την ώθηση για ενδυνάμωση της καινοτομίας, της συμμετοχικότητας, της προσβασιμότητας, της ιδιωτικότητας και της ασφάλειας των πολιτών και των επιχειρήσεων, με στόχο την διευκόλυνση των συναλλαγών τους με το Δημόσιο. Στο πλαίσιο αυτό, η παρούσα ερευνητική εργασία κάνει χρήση μελέτης περίπτωσης, ενός Πληροφοριακού Συστήματος του Δημοσίου που εκσυγχρονίστηκε κατά την προαναφερθείσα περίοδο: το Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Αιτημάτων για χορήγηση Άδειας διαμονής σε Υπαλλήλους Τρίτων Χωρών (ΥτΧ) του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου. Η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου ΠΣ που προκάλεσε και το ερευνητικό ενδιαφέρον είναι πως αποτελεί ένα επικαιροποιημένο σύστημα το οποίο έχει λιγότερο από ένα έτος χρήσης με την παρούσα μορφή του και κυρίως ότι είναι η πρώτη ουσιαστικά φορά που αξιολογείται. Σκοπός είναι μέσω της παρούσας έρευνας να αποτυπωθούν τα δυνατά σημεία και οι αδυναμίες που παρουσιάζει, να προταθούν βελτιώσεις και να γίνουν κατανοητές οι ανάγκες που προκύπτουν κατά τη χρήση του, τόσο από την πλευρά των εσωτερικών χρηστών (υπάλληλοι των Υπηρεσιών μιας Στάσης/ΑΠ.Δ) όσο και από εκείνη των εξωτερικών χρηστών (Πολίτες Τρίτων Χωρών και οι πληρεξούσιοι αυτών). Η μικρή διάρκεια χρήσης του προαναφερθέντος ΠΣ, αποτέλεσε έναν σοβαρό περιορισμό που αποδείχθηκε ότι παίζει και καθοριστικό ρόλο στην αξιολόγηση του ΠΣ και από τις δύο κατηγορίες χρηστών, αφού η εξοικείωση με αυτό επηρεάζει καθοριστικά την συνολική ικανοποίηση του χρήστη. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε αφορούσε στην δημιουργία ενός υβριδικού μοντέλου αξιολόγησης, βασιζόμενο σε μεταβλητές από δύο πρότυπα μοντέλα αξιολόγησης πληροφοριακών συστημάτων: α) το Delone & McLean (IS Success Model) και β) το Technology Acceptance Model του Davis (TAM). Μέσω της διατύπωσης ερευνητικών υποθέσεων, δημιουργήθηκαν δύο ερωτηματολόγια, ένα για κάθε είδος χρήστη. Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων τους μέσω SPSS, συνέβαλλε στο να γίνει σωστή αξιολόγηση και να μετρηθεί ο βαθμός ικανοποίησης και επαλήθευσης των ερευνητικών υποθέσεων, με παραμέτρους τις ανεξάρτητες μεταβλητές που χρησιμοποιήθηκαν σε σύγκριση με τη συμβολή τους στη εξαρτημένη μεταβλητή «συνολική ικανοποίηση του χρήστη από τις παροχές του ΠΣ». Στα γενικά συμπεράσματα καταγράφεται η συνολική ικανοποίηση όλων των χρηστών παρά την πολυπλοκότητα χρήσης και τις κάποιες αστοχίες που εμφανίζει. el
dc.language.iso el_GR el
dc.publisher Πανεπιστήμιο Πάτρας el
dc.subject Αξιολόγηση Πληροφοριακών Συστημάτων el
dc.subject Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση el
dc.subject Δημόσια Διοίκηση el
dc.title Αξιολόγηση Πληροφοριακού Συστήματος Μετανάστευσης στην Ελλάδα el
dc.type Μεταπτυχιακή Εργασία el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναζήτηση στο Καταθετήριο


Σύνθετη αναζήτηση

Πλοήγηση

Ο λογαριασμός μου